Перевірка знань 

Позначте рядок, у якому всі слова записано в алфавітному порядку:

Позначте рядок, у якому в усіх словах літери д, ж і д, з означають один звук:

Позначте рядок, у якому всі слова утворюють синонімічний ряд:

Позначте рядок, у якому записані лише словосполучення:

Позначте рядок, у якому всі слова мають наголос на першому складі:

Позначте рядок, у якому в усіх словах приголосні звуки тільки дзвінкі:

Позначте рядок, у якому в усіх словах є пом’якшені приголосні:

Позначте речення, ускладнене відокремленою прикладкою:

Позначте рядок, у якому в усіх словах літери я, ю, є означають два звуки:

Позначте рядок, у якому всі іменники у формі родового відмінка однини мають закінчення -а (-я):

Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з літерою Ґ:

Позначте рядок, у якому в усіх словах можливе чергування приголосних звуків при словозміні чи словотворенні:

Позначте рядок, який містить форми того самого слова:

Позначте речення, у якому неправильно підкреслено підмет:

А  У слові новому минуле не в’яне. (Л.Первомайський.)
Б  Частина повсталих загинула. (Ю.Яновський.)
В  Гурт хлопців підійшов до столу. (О.Гончар.)
Г  Вмерти на полі — то не слава... (Н.Рибак.)


Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається уподібнення приголосних звуків:

Позначте речення з обставиною причини:

Позначте словосполучення, яке потребує редагування:

Позначте рядок, у якому не з усіма словами потрібно писати окремо:

Позначте рядок, у якому всі відмінкові форми числівників є правильними:

Позначте речення, у якому вставне слово вказує на джерело повідомлюваного:

Позначте рядок, у якому всі слова мають таку будову: один префікс, корінь, один суфікс, закінчення:

Позначте рядок, у якому в усіх словах треба писати літеру е:

Позначте речення з неоднорідними означеннями (розділові знаки пропущено):

Позначте рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду:

Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається спрощення приголосних, що позначається на письмі:

Позначте рядок, у якому в усіх словах є звук [з']:

Позначте речення з трьома рядами однорідних членів:

Позначте рядок, у якому правильно тлумачиться значення фразеологічного звороту вхопити на зуби:

Позначте рядок, у якому в усіх словах фонетична транскрипція відображає нормативну вимову:


Позначте рядок, у якому всі слова мають закінчення:

Позначте речення, у якому між підметом і присудком не треба ставити тире (розділові знаки пропущено):

Позначте рядок, у якому неправильно визначено значення фразеологічного звороту:

Позначте речення, у якому між однорідними членами не ставиться кома (розділові знаки пропущено):

Позначте речення, ускладнене поширеним звертанням (розділові знаки пропущено):

Позначте речення з прямою мовою (розділові знаки пропущено):

Позначте рядок, у якому всі слова пишуться без м’якого знака:

Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з подвоєними літерами:

Позначте рядок, у якому всі прислівники пишуться разом:

Позначте речення, у якому перед як не потрібно ставити кому (розділові знаки пропущено):

До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ. Відповідь введіть парами великих українських літер із цифрами через пропуск між парами. Наприклад, А1 Б2 В3 Г4 Д5.

Установіть відповідність між словами та способами їх творення:

А префіксальний
Б суфіксальний  
В префіксально-суфіксальний
Г безсуфіксальний  
Д складання основ
1 видолинок, присадибний, підфарники
2 жовтоцвіт, лісостеп, металозварювальний
3 недруг, підвид, запис
4 юнь, перегляд, ноша
5 пригубити, прехитрий, післягрозовий
6 добряк, співаючи, взуттєвий
7 перелетіти, прамова, невеселий
Відповідь:
""
Правильна відповідь:
"А7 Б6 В1 Г4 Д2"

До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ. Відповідь введіть парами великих українських літер із цифрами через пропуск між парами. Наприклад, А1 Б2 В3 Г4 Д5.

Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками:

А односкладне означено-особове
Б односкладне неозначено-особове
В односкладне узагальнено-особове
Г односкладне безособове
Д односкладне називне
1 Звістку зустріли, як найдорожчого гостя. (О.Десняк.)
2 Не вчи рибу плавати. (Нар. тв.)
3 А в очах - іскри. (А.Головко.) 
4 Що за чудові перли! (Леся Українка.)
5 І враз усе стихло. (Гр. Тютюнник.)
6 У повітрі свіжо пахло ранком (М.Доленго.)  
7 Заспівайте, бабуню, мені колискову (Н.Поклад.)

Відповідь:
""
Правильна відповідь:
"А7 Б1 В2 Г6 Д4"

До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ. Відповідь введіть парами великих українських літер із цифрами через пропуск між парами. Наприклад, А1 Б2 В3 Г4 Д5.

Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями та видами їх підрядної частини:

А підрядне означальне
Б підрядне з’ясувальне  
В підрядне міри
Г підрядне умови
Д підрядне допусту
1 Не йди туди, куди тебе не кличуть! (Г.Чубач.)  
2 І кожен день для мене - свято, якщо за правду бій іде! (К.Жорноклей.)
3 Де ходило диво, там росте кропива. (Г.Чубач.)  
4 Місця, де зроду не бували ми, лежать десь на краю землі. (М.Луків.)
5 Осінь стояла така гарна, що жаль було засмічувати її пустим словом. (М. Стельмах.)
6 Відчув, немов ледь-ледь земля затрусилась. (Є.Гуцало.)
7 Ромашкою запахли перелоги, хоча іще ромашка не цвіте. (М. Стельмах.)
Відповідь:
""
Правильна відповідь:
"А4 Б6 В5 Г2 Д7"

Оберіть речення, ускладнені вставними словами.

Оберіть речення, ускладнені однорідними членами.

Оберіть речення з відокремленими означеннями.

Оберіть складнопідрядні речення.

Оберіть речення, в яких вжито дієприкметники.

Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід поставити двокрапку (розділові знаки пропущено):

Позначте рядок, у якому в усіх словах іншомовного походження відбувається подвоєння:

Позначте рядок, у якому всі слова написано правильно:

Позначте багатокомпонентне складнопідрядне речення з неоднорідною підрядністю:

Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з апострофом:

Позначте речення, яке потребує редагування:

Установіть відповідність між займенниками та їх розрядами за значенням:
 

Варіант Ваша відповідь Правильна відповідь
особові
сам, усяке, інший, кожний
вам, нею, тебе, про нас
відносні
наші, свого, мій, твоя
кого, чим, котрий, скільки
присвійні
дещо, чийсь, будь-хто, абищо
наші, свого, мій, твоя
вказівні
кого, чим, котрий, скільки
стільки, те, цей, тому
неозначені
стільки, те, цей, тому
дещо, чийсь, будь-хто, абищо
означальні
вам, нею, тебе, про нас
сам, усяке, інший, кожний

Установіть відповідність між реченнями та стилями мовлення:
Варіант Ваша відповідь Правильна відповідь
розмовний
Отже, велика плодючість риб є їхнім захистом від винищення виду. (З підручника.)
Висьорбавши суп, Левко Іванович береться за друге, за макарони з котлетами, що попались йому геть пересмажені, аж чорні.
публіцистичний
Осінь... Хазяйнує Жовтень скрізь, де не глянь. Убрав золотом сади, ліси, парки і струшує додолу жовте листячко... (Ю.Старостенко.)
Воскреснемо, брати і сестри, бо Земля наша, хоч і розіп’ята на хресті історії, але свята. (Я.Гоян.)
художній
Акціонерний банк «Бонус-банк» пропонує відкриття і ведення рахунків юридичних осіб.
Осінь... Хазяйнує Жовтень скрізь, де не глянь. Убрав золотом сади, ліси, парки і струшує додолу жовте листячко... (Ю.Старостенко.)
науковий
Висьорбавши суп, Левко Іванович береться за друге, за макарони з котлетами, що попались йому геть пересмажені, аж чорні.
Отже, велика плодючість риб є їхнім захистом від винищення виду. (З підручника.)
офіційно-діловий
Воскреснемо, брати і сестри, бо Земля наша, хоч і розіп’ята на хресті історії, але свята. (Я.Гоян.)
Акціонерний банк «Бонус-банк» пропонує відкриття і ведення рахунків юридичних осіб.

В системі: гості (0), користувачі